Zelení vsadí na boj s korupcí, rozvoj vědy a sociální témata

Strana zelených chce v kampani vsadit na boj s korupcí, na rozvoj vědy i na sociální témata. Důraz chce klást i na odstranění finančního znevýhodnění žen a principy zelené ekonomiky. Na tiskové konferenci v Praze to dnes řekl předseda strany Ondřej Liška. Zelení na předvolební propagaci vynaloží více než 12 milionů korun, opřít se chtějí hlavně o dobrovolníky v ulicích. 

"Od roku 1989 je zde největší procento lidí, kteří jsou znechuceni zavedenými politickými stranami, kteří se ani pět týdnů před volbami ještě nerozhodli, koho volit. Myslím, že právě pro tyto lidi Strana zelených může být tou správnou alternativou," řekl novinářům Liška. 
    
Předseda strany bude volebním lídrem v Praze. Ve středočeském kraji se do čela kandidátky postaví advokát Václav Láska, který se chce zaměřit na boj proti korupci. Česká republika podle něj potřebuje zákon o financování politických stran, který omezí prostor pro uplácení v politice. 
    
V Jihomoravském kraji povede zelené do voleb jako jednička kandidátky bývalá zástupkyně ombudsmana Jitka Seitlová, v Moravskoslezském kraji pak náměstkyně primátora Opavy Pavla Brady. Ekonom Jiří Čáslavka kandiduje jako číslo jedna v Pardubickém kraji, projektant Petr Němec v Karlovarském kraji, starostka Kladrub Svatava Štěrbová v Plzeňském kraji a manažer Michal Kudrnáč v Královéhradeckém kraji. Jedničkou ve Zlínském kraji je specialista v oboru IT Michal Berg. 
    
Vysokoškolský pedagog Stanislav Kovář je lídrem v Jihočeském kraji, redaktor Jiří Škoda v Ústeckém kraji, dětský psycholog Miroslav Hudec v Libereckém kraji, lektorka angličtiny Hana Konvalinková v kraji Vysočina a filozof Martin Škabraha v Olomouckém kraji. 
    
Zelené dnes přišla podpořit senátorka Eliška Wagnerová. Začátek kampaně označila za "restart" strany. Podle ní je dobře, že volební program klade důraz na sociální otázky. "Program usiluje o spokojenost českého občana," poznamenala Wagnerová. 
    
Kampaň v minulých týdnech zahájily mimo jiné ČSSD, ODS, TOP 09 či hnutí ANO miliardáře Andreje Babiše. Strany zpravidla vyrážejí do regionů, kde se setkávají s lidmi. Voliče chtějí oslovit také prostřednictvím internetu a sociálních sítí.
 
zdroj: ČTK