Za klamání zákazníků dostal Dopravní podnik Prahy pokutu

Pražský dopravní podnik dostal podle deníku Insider pokutu 100.000 korun od České obchodní inspekce (ČOI) za klamání zákazníků. Podnik lákal na bezplatné jízdné pro děti od deseti do 15 let a pro seniory od 65 do 70 let, avšak podmínil to pořízením speciální aplikace na kartu opencard za 120 korun.

O pokutě podle deníku rozhodla inspekce už v prosinci. Pokuta je pravomocná, podnik se proti ní neodvolal.

Podle ČOI podnik porušil zákon o ochraně spotřebitele, protože použil klamavou obchodní praktiku. Podnik v reklamách, tiskových zprávách a prezentacích používal slova zdarma a bezplatně, zájemci ale museli zaplatit 120 korun. I tak ale děti a senioři ušetří ročně stovky korun.
 
Jízdné zdarma pro děti a seniory nabízí Praha od července loňského roku. Ročně na tom město tratí asi 240 milionů korun, částečně ale tento výpadek pokrylo loňské zvýšení cen jednorázových jízdenek.
 
zdroj: ČTK