Celkový vítěz i vítězové v jednotlivých sortimentních kategoriích byli určeni na základě výsledků rozsáhlého reprezentativního výzkumu společnosti Incoma GfK na vzorku 1000 respondentů z celé České republiky.
Lidlu první místo v ceně veřejnosti zajistilo 22.354 hlasů, na druhém místě se umístila Ikea s 10.528 hlasy a na třetím místě je drogerie dm markt se 7334 hlasy. Celkem lidé mezi obchodníky rozdělili 153.973 hlasů.
Vedle hlavní kategorie byli na základě průzkumu vybráni i vítězové devíti oborových kategorií. Cenu Obchodník s potravinami roku 2013 vyhrál Kaufland. Obchodníkem s oděvy roku 2013 se stejně jako loni stala společnost Sportisimo. Ocenění Internetový obchodník roku obhájil e-shop Alza.cz. Kategorii Obchodník s elektrotechnikou roku 2013 vyhrál Electro World.
Vítězové jednotlivých kategorií byli vyhlášeni dnes večer na Retail Summitu v pražském Clarion Congress Hotelu.
zdroj: ČTK