Praha připravuje možný návrat tramvají na Václavské náměstí

22. 04 2014 | Praha dál připravuje možnost vést tramvajovou trať z Vinohrad na Václavské náměstí a Hlavní nádraží. Radní dnes schválili návrh změny územního plánu, která takové propojení v budoucnu umožní. Rozhodnutí zatím neznamená, že se skutečně začne stavět; plán na vybudování tramvajové trati čeká dlouhé schvalování. Podstatné bude, zda se pro něj najde dostatečná politická podpora. 

Původní záměr na návrat tramvají na Václavské náměstí měl řadu odpůrců. Odmítlo jej zastupitelstvo a nesouhlas vyjádřila i Praha 1. Vedení hlavního města od něj proto ustoupilo. Podle nynějšího návrhu by trať mohla vést z Vinohrad na horní okraj Václavského náměstí, odtud přes Vrchlického sady kolem Hlavního nádraží až k Bolzanově ulici a Masarykovu nádraží. Napojila by se tak na trať vedoucí Dlážděnou, Jindřišskou a posléze Vodičkovou ulicí. 
    
"Cílem změny je vytvořit podmínky pro posílení tramvajové sítě v centrální části Prahy, a to obnovením spojení, která byla v minulosti nešťastně se zavedením metra zrušena," píše se schváleném materiálu. Změna by vedla ke zlepšení dopravní obslužnosti centra i situace kolem frekventované magistrály. 
    
Starosta Prahy 1 Oldřich Lomecký (TOP 09) už dřív řekl, že zatímco nyní se magistrála u Hlavního nádraží dělí a vede dvěma směry nad a pod Národním muzeem, v budoucnu by měly obě vést po Legerově ulici. Rozdělovat by se měly až nad Čelakovského sady. Z prostoru pod Muzeem by tak zmizela frekventovaná komunikace. "Logicky se pak propojí prostor Václavského náměstí, muzea a parku nad ním, které nyní rozděluje magistrála," uvedl. 
    
O možném návratu tramvají na Václavské náměstí se mluví řadu let. Stejně tak se po dlouhé roky diskutuje i o změnách problematické magistrály. Jedním z návrhů bylo mimo jiné její zahloubení do tunelů. Praha ale nakonec od nákladných plánů upustila. 
    
S obnovou tratě mezi Vinohradskou třídou a Václavským náměstím počítal mimo jiné projekt přestavby náměstí, který v roce 2005 vypracovala společnost Cigler Marani Architects. Původně tramvaje jezdily až na Můstek a dále ulicemi Na Příkopě a 28. října. 
 
zdroj: ČTK

Čtěte více

Nájemní bydlení je na vzestupu, PSN proto připravuje velké projekty v Praze

V České republice chce většina domácností bydlet ve vlastní nemovitosti. Jenže za poslední dobu se kvůli vysokým cenám bytů a domů, menší dostupnosti hypoték, extrémní inflaci a stejně tak kvůli ...

Vyjádření starosty Ralska k záměru ministerstva obrany získat zpět letiště Hradčany

Bohužel se stalo to, čeho jsme se obávali. Nejprve ministerstva obrany a zemědělství zabránila dlouho chystanému převodu pozemků v bývalém vojenském prostoru Ralsko mezi Lesy ČR a Vojenskými Lesy ...

Rezidenční projekt Bohdalecké kvarteto má hotovou hrubou stavbu

Společnost JRD Development, člen skupiny JRD Group, dokončila hrubou stavbu energeticky úsporného projektu Bohdalecké kvarteto. Rezidenční areál zahrnuje 183 bytů se zdravým vnitřním ...

YIT v Česku poprvé s partnerem: do projektu Vesi Hostivař vstupuje RSJ Investments

Developerská společnost YIT poprvé v historii svého působení v České republice vstoupila do partnerství při financování svého projektu. Na realizaci rezidenčního areálu Vesi Hostivař se bude ...

Skupina Realism koupila pozemek v pražských Holešovicích. Připravuje zde nový bytový projekt

Letos na podzim koupila developerská skupina Realism pozemek o rozloze téměř 1 200 m2 v ulici U Měšťanského pivovaru, kde plánuje v následujících letech postavit bytový dům s podzemními ...

 
.

Odpočívejte a relaxujte kdykoliv a kdekoliv...Váš partner SPA STUDIO

Odpočívejte a relaxujte kdykoliv a kdekoliv...Váš partner SPA STUDIO